Slik var lørdagen på Kirkemøtet, og dette gjenstår

Lørdagen på Kirkemøtet er over, og alle sakene er ferdigbehandlet. Les og hør om dagen, og se hva som gjenstår, her.

Selv om det all votering på Kirkemøtet nå foregår digitalt, stiller alltid medlemmene opp på et bilde som viser manuell votering. Foto: Den norske kirke

Alle vedtak er klare

Siste hele dag på Kirkemøtet 2024 er over, samtidig er også alle sakene på årets liste ferdigbehandlet.

Alle vedtak kan leses her.

Dette gjenstår

Søndag starter med gudstjeneste i Nidarosdomen som hele Kirkemøtet deltar på. Denne strømmes ikke.

Kirkemøtet avsluttes formelt i plenumssalen fra kl 14.30. Denne delen strømmes, slik som andre plenumssamlinger under Kirkemøtet.

Her skal uttalelsen som Kirkemøtet har vedtatt leses opp på både bokmål, nynorsk og nordsamisk.

Til slutt skal vi takke for denne gang, og avtroppende leder i Kirkerådet, Kristin Gunleiksrud Raaum lukker Kirkemøtet 2024.

Se video: Direktøren oppsummerer

Her kan du se og høre Kirkerådets direktør Ingrid Vad Nilsen sin oppsummering av dagen.

Klikk på videoen for å spille av.

Se opptak fra dagen her

Plenumssamlingene på Kirkemøtet sendes direkte på  kirken.no/km24. Sendingene blir liggende som opptak i etterkant.