Slik var første dagen på Kirkemøtet 2024

Første dagen på Kirkemøtet 2024 er over. Her får du oppsummering av noen av dagens høydepunkter i video, artikler og opptak.

Kirkemøtet ble åpnet med gudstjeneste i Bakke kirke. Her er kirkerådslederen og barne- og familieministeren på vei ut av kirken. Foto: Kirkerådet

Første dag på Kirkemøtet 2024 har bestått av gudstjeneste, taler, generaldebatt og saksbehandling i komité og plenum.

Du finner alle sakspapirer, innstillinger, vedtak, direktesending og opptak på kirken.no/km24.

Nederst i saken finner du lenke til preses Olav Fykse Tveit sin tale fra gudstjenesten i Bakke kirke, og talene som kirkerådsleder Kristin Gunleiksrud Raaum og statsråd Kjersti Toppe holdt.

Åpningsdagen oppsummert på 2,5 minutt

Her kan du se og høre Kirkerådets direktør Ingrid Vad Nilsen sin oppsummering av dagen.

Klikk på videoen for å spille av.

Se opptak fra dagen her

Plenumssamlingene på Kirkemøtet sendes direkte på  kirken.no/km24. Sendingene blir liggende som opptak i etterkant.