Drive-in-gudstjeneste

Vi inviterer til drive-in-gudstjeneste utenfor Efteløt kirke første påskedag 12. april kl 17.00.

Drive-in-gudstjeneste

Sogneprest Nina Kirkerød innbyr til parkerte biler, med nedrullede vinduer, på parkeringsplassen rett foran Efteløt kirke, Kongsberg kommunes eldste bygning. Sammen med organistene Lise Knudsen og Martine Bæver Larsen og solistene Jan Sigmund Skjæveland, Margrethe Beck og Laila Vinnes, håper hun på strålende vær og godt oppmøte.

I disse koronatider, hvor vi ikke engang får treffe våre nærmeste, selv om de bor i samme området, er det viktig å møtes på nye måter. Her har alle noe å lære av de såkalte rånerne, som har god kompetanse i å ha et sosialt liv gjennom nedrullede bilvinduer.

Bil 1.JPG

Foran Efteløt kirke vil alle få utdelt sangark av en hanskebekledt, lang arm, slik at det er mulig å være med på fellessangen. Hvis det kommer svært mange biler, så vil vi ikke at folk går ut av bilene sine for å lytte. Da vil vi heller holde en gudstjeneste til, omtrent kl 18.00.

De fire kirkene i Sandsvær legger også ut video-andakter på hjemmesidene. Først ute er sogneprest i Hedenstad, Just Salvesen, og i de nærmeste ukene vil det også bli lagt ut video-andakt fra Efteløt kirke ved sogneprest Nina Kirkrød. Og deretter kommer det andakter fra Tuft kirke og Komnes kirke. Alle godt støttet av solist Jan Sigmund Skjæveland og organistene.

Link til program for drive-in gudstjenesten

Kontaktinformasjon for Efteløt menighet

Kirkekontoret i Sandsvær