Dåp av vaksne

Dei fleste av kyrkjas medlemmer vart døpt som barn. Men kvart år er det mange konfirmantar og vaksne som vel å bli døypt i Den norske kyrkje.

En ungdom som lener seg over døpefonten får vann i pannen av presten som døper ham.

Før dåp av vaksne skal presten prøve dåpskandidaten si kristne kunnskap og haldning, og sørge for at vedkomande får den undervisning og andelege rettleiing som er nødvendig for å bli døypt.

Den som skal bli døypt (dåpskandidaten) må ha minst to fadrar; dei må ha fylt 15 år. Foreldra kan ikkje vere fadrar. Minst to av fadrane må vere til stades ved dåpshandlinga.

Dåpen blir gjerne forretta i søndagens gudstenste, slik at den døypte kan ta del i nattverda, men dåpen kan òg finne stad i ei eiga dåpsgudsteneste.

Ungdom som ønskjer å bli døypt i konfirmasjonstida, bør vanlegvis døypast etter ordninga "Dåp av vaksne". Om dåpskandidaten ikkje har nådd den religiøse myndesalder, blir innmelding til konfirmasjon òg å sjå på som ei tillating frå foreldre eller verge til at han eller ho kan bli døypt.

Kontaktinformasjon for Øygarden kyrkjelege fellesråd

Takknemleg, tenande, frimodig