Slik går dåpen føre seg

Dåp skjer vanlegvis i ei vanleg søndagsgudsteneste, eller i ei eiga dåpsgudsteneste.

Foto: Malin Longva

Før gudstenesta byrjar, tek dåpsfølgje plass i kyrkja - som regel med unntak av den som skal bere barnet og eventuelle ledsagarar. Inngangsprosesjonen blir gjerne leia av ein korsberar. Før dåpsfølgjet kan òg dåpskanna bli boren inn og satt i døypefonten.

Det er vanleg at fadrar eller familie tar del med skriftlesingar, takkebøn for barnet og andre mindre liturgiske oppgåver. Om dåpsbarnet har eldre søsken kan dei òg få oppgåver om dei ønskjer, t.d. å tørke av barnets hovud. Dette blir avtalt med presten på dåpskurset på førehand. Ved dåpshandlinga blir berre bornets førenamn nemnt, men heile namnet blir tatt med i kunngjeringane i gudstenesta.

Ved dåp av ungdomar og vaksne, er det nesten heilt likt, men dåpskandidaten vil då gå inn i kyrkja utan ledsagarar.

Under finn du heile dåpsliturgien som vedlegg.

L = det som vert sagt av liturgen (presten).

ML = det som vert sagt av ein medliturg (kan vere ein med tilknytning til bornet).
A = det vert sagt av kyrkjelyden og liturgen saman

Kontaktinformasjon for Øygarden kyrkjelege fellesråd

Takknemleg, tenande, frimodig