VIDERE - ledertreningskurs

VIDERE er et ledertreningskurs for deg som nå er ferdig med konfirmasjonstiden. Når du melder deg på ledertreningskurs i kirken blir du med VIDERE på et morsomt og godt opplegg som er utviklet spesielt med tanke på fjorårs-konfirmanter! Ledertreningskurset er gratis.

VIDERE - ledertreningskurs

Hva gjør vi?

VIDERE har ca 1 obligatorisk samling i måneden. På samlingene er vårt hovedfokus å bli bedre kjent og ha det hyggelig. På alle samlinger spiser vi noe godt (pizza, ostesmørbrød, kakao, pizza, taco og pizza) har variert undervisningsopplegg, samtaler om ulike temaer og løser praktiske oppgaver.

Hva lærer vi?

• Identitet og selvbilde. Hvem er jeg? Hva er jeg god på? Hva er jeg verdt?
  • Ulike former for kommunikasjon. Hvordan man kommuniserer til ulike aldersgrupper?
  • Utforsker og snakker om kristen tro.
  • Lederteori og gruppedynamikk. Hva er en god leder? Hva er en god gruppe?

Alle får tilpassede praksisoppgaver innenfor trosopplæringen i løpet av kurset, og alle får være med å forberede klubbkvelder i løpet av året på Kongsberg kirkes ungdomsklubb. Det planlegges i tillegg en weekend-tur i løpet av året. Første samling blir i august og vi planlegger et dagsbesøk på årets konfirmantleir som går av stabelen 11.-15. august på Storaas. Mer informasjon kommer.

Hvordan blir jeg med?

Vi håper mange har lyst til å bli med på VIDERE, og vi gleder oss til å se akkurat DEG! Hvis du lurer på noe angående ledertreningskurset eller vil melde deg på, så sender du en e-post eller en SMS til Tanja.