Offer og givertjeneste

Kirken i Kongsberg driver et omfattende arbeid for barn og unge og et viktig diakonalt, kirkemusikalsk og kulturarbeid. Reduserte budsjettrammer stiller oss overfor stadig større utfordringer, og gjør oss mer avhengige av innsamlede midler. Vi oppfordrer derfor til å være med å vise engasjement for kirken vår gjennom gaver og givertjeneste.

Offer og givertjeneste

Menighetens takkeoffer

Under gudstjenestene i Kongsberg kirke samler vi inn takkoffer. Offeret fordeles på ulike gode tiltak lokalt, nasjonalt og internasjonalt. Mottakeren av takkofferet kunngjøres under gudstjenesten. Det er mulig å gi takkeoffer i Kongsberg kirke via Vipps til 86068.

Fast givertjeneste eller engangsgaver

Gjennom en avtale med banken din kan du betale inn et fast beløp månedlig eller kvartalsvis til Kongsberg menighet. Gå inn i nettbanken og sett opp en fast overføring til vår giverkonto: 2291.17.27025. Du bestemmer selv hvor stort beløp og hvor ofte du vil gi. Du kan også gi gaver via Vipps til 86068.

Ønsker du ikke å binde deg til et fast trekk, men heller ønsker å gi en gave når det passer, kan gaven betales inn til vår giverkonto 2291.17.27025 eller via Vipps-nummer 86068.

Skattefradrag

Gaver til Den norske kirke gir rett til skattefradrag. I følge skatteetaten må gaven være på minst kr 500,- og maksimalt fradrag pr. 2023 er kr. 25.000,-. For at du skal få skattereduksjon for din gave krever myndighetene at vi rapporterer inn beløpet for deg, sammen med ditt 11-sifrede fødselsnummer (fødselsdato og personnummer). Gaveverdien vil automatisk komme til fratrekk på beregningen av skatt i din selvangivelse. For å registrere deg som giver med skattefradrag, kontakt kirkekontoret slik at vi får navn og personnummer.