Konfirmantgrupper i Kongsberg og Jondalen

Påmeldingen til konfirmasjon 2023/2024 har åpnet. Her finner du litt mer informasjon om de konfirmantgruppene du kan velge mellom i Kongsberg og Jondalen:

Konfirmantgrupper i Kongsberg og Jondalen

Mandagsgruppe (uten tur)

På mandagsgruppene har vi mulighet for å undervise på ulike måter i mindre grupper. Vi gjør forskjellige ting; løser oppgaver, ser film, maler bilder, opplever kirkerommet og innimellom finner vi på noe helt annet, f.eks. konkurranser, lek og hygge. Vi bruker mye tid i starten til å bli godt kjent. Konfirmantene møtes ca. tre av fire mandager pr. måned. Mandagsgruppen er en fin gruppe for deg som liker å komme i dybden på ting, bli godt kjent med andre enn de du kanskje vanligvis er sammen med, trives i litt mindre grupper, og som ikke synes at tur er det gøyeste i verden.

• Dag: mandager 14:30–15:30 og ved to grupper 15:30–16:30 (noen ganger litt lenger)
  • De to mandagsgruppene har plass til ca. 25 konfirmanter
  • Pris: kr. 300,-

KOR-konfirmant

Er du glad i å synge, liker å møte nye mennesker, og ha det gøy med sang og musikk? SingIt er et TenSing kor for ungdommer. Som SingIt-konfirmant er du med på korøvelsene hver tirsdag 19:00–21:00, og på noen obligatoriske kor-arrangement. Koret synger sanger innenfor sjangerne gospel og pop, og har flere dyktige dirigenter. En gang i måneden møtes alle SingIt-konfirmantene 18:00, og har undervisning i forkant av øvelsen. Obligatorisk bli-kjent-helg på høsten.

• Dag: tirsdager 19:00-21:00 (ca. en tirs/mnd. undervisning 18:00-18:45)
  • Det er plass til ca 15 KOR-konfirmanter
  • Pris: 1. 200,- som dekker kor-kontingenten og obl. helgetur (kontingent kommer både via faktura fra kirken og via fakturaer fra KFUK-KFUM TenSing sentralt).

IDRETTS-konfirmant

På denne gruppa blir konfirmantene knyttet til KRIK (Kristen Idretts Kontakt). Aktivitet står i sentrum, så du må like å bevege deg og tørre å bli svett. Idretts-konfirmantene har aktivitetdag ca. en gang i mnd på et egnet sted (eks. på aktivitet: frisbeegolf, fotball, orientering, sykling, ski/skiskyting). I tillegg møtes vi til undervisning ca. en gang i måneden, samt kickoff-samling for undervisningen tidlig på høsten. Obligatorisk overnattingstur til Blekapellet 23-24. september.

• Dag: to mandager i måneden (aktivitetssamling ca. en gang i mnd. 16:00-ca 19:00 på oppgitt sted, samt undervisning en gang pr. mnd. på Menighetssenteret 16:00-17:30).
  • Det er plass til 20 KRIK-konfirmanter
  • Pris: kr. 1.200,- dekker KRIK-avgift, aktiviteter og tur

LEIR-konfirmant

Leirgruppa starter med obligatorisk leir på Søstrene Storaas Hotell i Jondalen søndag 6. august - torsdag 10. august 2023. På leiren blir det undervisning, aktiviteter, kveldssamlinger, tur i skogen, sang, smågrupper, måltider og tid til å bli kjent. Dette er en fin, og ikke minst gøyal måte å være sammen på. Det blir en blanding av undervisning og lek, og du vil møte voksne og ungdomsledere som synes leir er veldig bra. Leiren vil være delvis mobilfri, da vil mobil/nettbrett etc bo på eget "motell". Etter leiren blir konfirmantene delt i grupper som samles onsdager ca. 1 gang i måneden. Før undervisningen er Menighetssenteret åpent med enkel matservering til konfirmantene.

• Dag: onsdager ca 14:30 - ca 16:00 (noen ganger litt lenger)
  • Leirkonfirmant har plass til ca. 80 konfirmanter
  • Pris: kr. 3.000,- som bl.a. dekker leiren med aktiviteter, mat og overnatting

«BO-HJEMME-LEIR»-konfirmant

Som "Bo-hjemme-leir"-konfirmant er du med på leirgruppe på Storaas på dag tid, men reiser hjem hver kveld og sover hjemme. Obligatorisk tid blir fra 10:00–21:00 med unntak av oppstartsdagen (oppmøte 14:00). I tillegg vil de være mulig å bli med lenger på kvelden før du blir hentet, men det bestemmer du selv. Siste dag på leir er også valgfri. I tillegg blir leirkonfirmantene som bor hjemme med på en søndagssamling, hvor vi starter med å gå på gudstjeneste sammen, med undervisning i etterkant (dato ikke klar). "Bo-hjemme-leir" passer fint for deg som synes det er best å sove hjemme, og som trenger litt mer tid til å være alene og slappe av. Se ellers info under LEIR-konfirmant. Når leiren er ferdig og undervisningen starter blir disse to gruppene blandet.

• Dag: onsdager ca kl. 14:30- ca 16:00 (noen ganger litt lenger)
  • Pris: kr. 1.500,- som bl.a. dekker leiren med aktiviteter, måltider (lunsj og middag).