Lys Våken

Lys Våken er et trosopplæringstiltak som holdes hvert år for 11 åringene med overnatting i kirka. Vi møtes i kirken en lørdag formiddag og avslutter med gudstjenesten søndag. Navnet Lys våken handler ikke om at vi skal være våkne hele natta, men at vi skal være våkne overfor det som skjer i oss og rundt oss. Vi skal være våkne overfor Gud, hverandre og oss selv. Ikke minst kan vi oppleve at Gud er Lys våken for oss.

Lys Våken

Lys Våken i Hendenstad holdes hvert år på våren i Hedenstad kirke. Følg med på facebook siden til trosopplæringen for nærmere dato, eller ta direkte kontakt med kirkekontoret i Efteløt om du er 11 år og lurer veldig på når neste Lys Våken er.

Vi skal ha aktiviteter og leker.  Vi skal spise god mat og hygge oss sammen. Vi skal lære om den nye salmeboka  og alle deltakere får en egen salmebok med navnet sitt i til odel og eie! Vi skal lære om kirka, om Gud, Jesus og den Hellige ånd. Vi skal lære å være våken og vi skal prøve å sove – i kirka! (så sovepose og liggeunderlag må med, ja bamse får og lov å komme)

søndag spiser vi frokost sammen før vi øvertil Gudstjenesten hvor vi skal hjelpe til med forskjellige oppgaver.
Foreldre,søsken og andre ønskes hjerteligv elkommen til å bli med søndagensgudstjeneste kl.11.00. Vi er ferdig ca klokken 13 søndag etter kirkekaffen.

Kontaktinformasjon for Hedenstad menighet

Kirkekontoret i Sandsvær