Julekonsert med Kongsberg Pikekor og Jul i Nord

Jul i Nord sammen med Kongsberg Pikekor. For første gangen sammen, starten av en tradisjon. Velkommen til Hedenstad kirke, til en julekonsert som ikke er som alle de andre.

Julekonsert med Kongsberg Pikekor og Jul i Nord

Jul i Nord er et ensemble som spiller tradisjonell julemusikk fra Helgeland. Hilde Fjerdingøy (torader), Hanna Anderson (fele), Ingebjørg Reinholdt (vokal) og Morten Kvam (bass) har gravet i arkivene og funnet frem kjente og ukjente julesanger og laget finstemte som får den riktige forjulstemningen å innfinne seg. Kongsberg pikekor har vært aktive siden 1949 og lærer opp morgendagens sangere. På denne konserten får vi se de vakre kordraktene, og vi hører koret helt á capella. Det er katolske helgen som står i lyset denne gang, Sankta Maria, Sankta Lucia og Sankt Martin. Sammen vil Jul i Nord og Kongsberg Pikekor hilse velkommen til en magisk kveld med vakker og stemningsfull julemusikk. Konserten koster 200 kr.

Konsert Hedenstad kirke

Kontaktinformasjon for Hedenstad menighet