Bli med og be - #ThyKingdomCome

Bli med i bønnebevegelsen «Thy Kingdom Come» («La riket ditt komme»), som er blitt til en verdensomspennende bønnebevegelse.

Den internasjonale bevegelsen Thy Kingdom Come utfordrer til å be sammen med hele den verdensvide kirken.

I 2016 inviterte de angelikanske  erkebiskopene i Canterbury og York kristne fra hele den anglikanske kirken i England til å bli med i en bønnebevegelse fra Kristi himmelfartsdag og til pinse. De oppmuntret alle til å be om at Den hellige ånd ville hjelpe dem å bære vitne om Jesus Kristus og til å be for at flere mennesker ville finne den levende Gud.

Det som egentlig startet som en idé ble etter hvert større og større, og i Mai 2016 var over 100 000 mennesker med i bevegelsen, fra mange kirkesamfunn og tradisjoner over hele verden. Sammen deltok de på over 3000 arrangement og gudstjenester for å be for at andre kunne bli kjent med Jesus Kristus, og for Guds rikes komme. Bønneaksjonene ble avsluttet med seks nasjonale «Beacon Events» i løpet av pinsehøytiden i katedraler i forskjellige deler av England.

I 2017 er målene satt enda høyere, om en globale bevegelse både i den Angelikanske verdensvide kirken, men også blant katolikker, pinsevenner, baptister, metodister, lutheranere og ortodokse.

Møre bispedømmer er vennskapsbispedømme med Newcastle bispedømme i Den angelikanske kirke, og biskop Ingeborg Midttømme utfordrer oss i Møre til å bli med i bevegelsen!

Bevegelsen utfordrer til:

• å be sammen med hele den verdensvide kirken – som menighet, enkeltmennesker eller som familie.
  • at menigheter over hele verden arrangerer bønnesamlinger og arrangement som f.eks. 24-7 bønn, bønnestasjoner i gudstjenester og til bønnevandringer.
  • Bønn om at Den hellige ånd vil gi flere frimodighet og trygghet til å vitne om Jesus Kristus.

Men dere skal få kraft når Den hellige ånd kommer over dere, og dere skal være mine vitner i Jerusalem og hele Judea, i Samaria og helt til jordens ende. Da han hadde sagt dette, ble han løftet opp mens de så på, og en sky tok ham bort foran øynene deres… Da vendte de tilbake til Jerusalem …holdt trofast sammen i bønn… Da pinsedagen kom, var alle samlet på ett sted… Da ble de alle fylt av Den hellige ånd… den dagen ble det lagt til omkring tre tusen mennesker. (Fra Apostlenes gjerninger, kap 1 og 2)

HVORDAN DELTA

En kan delta som enkeltmenneske, som familie eller som menighet – og registrere seg på www.thykingdomcome.global. På hjemmesidene finnes guider for hvordan en kan ta del i bevegelsen som enkeltmennesker, menigheter og familier, samt et stort utbud av gode ressurser og forslag til arrangementer og samlinger, f.eks kreatvie ferdige pakker for familier og for menigheter, opplegg for 24-7-bønn og «Prayer Walks». Materialet er på engelsk, og går an benytte som de er eller oversette til norsk.

Spesielt vakker er bønnefolderen til personlig bruk for hver dag mellom 26. mai og til 3. juni

En kan også registrere seg som deltaker på hjemmesiden, og være med å lyse opp kartet (se over).

Aksjonene er også tilstede på sosiale medier: