Åpning av reformasjonsjubileet i Møre bispedømme

Med Luther-Jazz, nykomponerte melodier til Martin Luther sine salmer, band og blåsegruppe blir reformasjonsåret 2017 sunget inn i Molde domkirke fredag 6. januar kl 13.00.

Åpning av reformasjonsjubileet i Møre bispedømme

I år er det 500 år siden Martin Luther hengte opp sine teser på kirkedøra i Wittenberg. Tesene ble opptakten til reformasjonen og starten på en reformasjonsprosess som førte til den lutherske kirken.

I Møre bispedømme vil det bli mange ulike markeringer av reformasjonsjubileet gjennom året, og det starter med reformasjonssangfest i domkirken 6. januar.

På programmet står blant annet allsang med de kjente reformasjonssalmene og nykomponerte jazz-inspirerte melodier til kjente Luther-tekster. Kantorer fra hele bispedømmet bidrar, sammen med blåsegruppe og band. Arrangementet blir ledet av biskop Ingeborg Midttømme og domprost Olav Gading.

Biskop Ingeborg Midttømme. (Foto: Anita Grønland)- Reformasjonssangfesten blir en manifestasjon av den rike musikk- og salmetradisjonen i kirka som reformasjonen ga sterke impulser til, sier biskop Midttømme (bilde).

Arrangementet er åpent for alle interesserte.
Arrangør er Molde domkirke og Møre bispedømme.

For meir informasjon og kontakt

Ingeborg Midttømme, 99 32 16 88, im634@kirken.no
John Erik Brakstad, telf 91 54 36 56, jb862@kirken.no