Konfirmasjon

Velkommen som konfirmant! Ordet konfirmasjon kommer av det latinske verbet confirmare, som betyr å styrke, bekrefte, stadfeste eller «å gjøre sterk». I konfirmasjonstiden håper vi å kunne gjøre deg sterk i troen på at du er elsket av Gud!

Konfirmasjon er en gammel tradisjon for å markere overgangen fra barn til voksen. Den norske kirkes ordning for konfirmasjon er i dag en forbønnshandling med bekreftelse av Guds løfter ved dåpen.

 Å være døpt er en forutsetning for å delta i selve konfirmasjonsgudstjenesten, men alle kan delta i konfirmasjonstiden i Den norske kirke. Konfirmasjon og dåp henger sammen. Derfor blir mange unge døpt i løpet av konfirmasjonstiden.

Konfirmant 2024

Konfirmasjon i kirken handler om å utforske kristen tro og livets store spørsmål. Du får lære mer om Gud, Jesus og deg selv. Vi snakker om livet - på godt og ondt. Og du er velkommen til konfirmasjon i kirken uansett om du tror, tviler, er nysgjerrig eller bærer på et håp. Nå er påmeldingen for konfirmantåret 2024 straks åpen!

Les mer

Sitat

Veien, sannheten og livet: Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg.»

Johannes 14,6

Konfirmasjonsdagen - en festdag

Konfirmasjonsdagen er en festdag for konfirmanten, familien og menigheten. Den markerer avslutningen på konfirmasjonstiden.

Les mer

Sitat

Den lille bibel: For så høyt har Gud elsket verden, at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.

Johannes 3,16

Browseren din har feilaktig blitt gjenskjent som en bot utifra User-agent verdien = Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com) . Vi hadde satt stor pris på om du kunne sende denne feilmeldingen til: skjeri@kirken.no slik at vi får fikset dette for deg og alle andre med samme browser