Etterutdanning: Reformasjon nå

Etterutdanningsuka 2016 og Reformasjonsjubileet

Etterutdanning: Reformasjon nå

Nidaros bispedømme innleder markeringen av reformasjonsjubileet med etterutdanningsuka i oktober 2016, hvor alle prester i Nidaros er påmeldt. Tema er «Reformasjon Nå». Det vil i tillegg komme en felles fagdag i juni. Mellom disse vil det bli lokale samlinger i prostiene.
Følgende datoer er planlagt:

Etterutdanningsuka, Selbu hotell og gjestegård.
  - Mandag 24. – tirsdag 25. oktober 2016 eller
  - Tirsdag 25. – onsdag 26. oktober 2016.

November – juni: fem lokale samlinger i hvert prosti.
(Lokal info gjennom den enkelte prost.)

6. juni 2017: Felles fagdag for alle prester. Sted kommer vi tilbake til.

Det faglige innholdet er det TF som står for (se lenkene nedenfor).

Vi ser frem til fornyet kunnskap om Luther og hans betydning for dagens kirke!