Drop-in dåp i Sarpsborg kirke lørdag 6.februar

Mange har tenkt på det en stund: Skulle ha døpt barnet mitt, eller skulle gjerne ha vært døpt selv. Men det passer liksom aldri, eller kanskje det er litt mye styr? Nå kan du «droppe» inn for dåp i Sarpsborg kirke lørdag 6. februar mellom kl 11-15.

Drop-in dåp i Sarpsborg kirke lørdag 6.februar

-          Vi ønsker å lage et lavterskeltilbud om dåp, sier prost Kari Mangrud Alvsvåg. Kirken må tilpasse seg folks liv og vi er spente på hvordan dette tilbudet tas imot.

Prest og organist vil være til stede slik at alt ordnes på stedet. Det er ønskelig at den som vil bli døpt har med seg minst to faddere. Om man ikke har faddere stiller kirkens folk som faddere. - Først blir det en liten samtale hvor vi går gjennom det som skal skje, sier prosten. Selve dåpen vil finne sted i kirkerommet uten andre enn de involverte til stede. Man trenger ikke dåpskjole eller spesielle klær, man kan bli døpt i de klærne man har på seg. Etter dåpen blir det servert kaffe og kaker i kirken.

Hvem som helst kan komme til kirken uavhengig av hvor de bor, også fra andre kommuner. Velkommen til drop-in dåp!

Kontaktperson:

Sokneprest Trond Kasbo, epost: thk@sarpsborg.com mobil 995 64 922