Biskopen med støtte til Downs-dagen

Biskop Halvor Nordhaug har i eit brev til dei tilsette og kyrkjelydane i Bjørgvin oppmoda til å markera FN sin verdensdag for Downs syndrom måndag 21. mars. Til prestar som skal preike på Maria bodskapsdag, har han sendt ein preikeressurs om å stå opp for menneskeverdet.

Mandag 21. mars kan du markera verdsdagen for Downs syndrom ved å ta på deg to ulike sokkar.

Biskopen gjev fire forslag til korleis ein kan markera Downs-dagen.

1. Rockesokk – vi går med ulike sokkar. Dette har blitt ei vanleg markering av denne dagen.

2. Løft fram temaet abort og bioteknologi på gudstenesta på Maria bodskapsdag
Den nye fosterdiagnostikken har aktualisert menneske med Downs sitt menneskeverd og livssituasjon. Vi veit bl.a. at 9 av 10 foster som blir diagnostiserte med Downs syndrom blir aborterte. Det utfordrar oss som kyrkje og enkeltindivid. I «Samtalen om abort» seier biskopane:

«Fostre med utviklingsavvik og barn med annerledes funksjonsevne er et særlig ansvar for foreldrene og samfunnet. Vi vil fremholde at menneskeverdet er gitt av Gud, og ikke avhengig av funksjonsevne. Alle mennesker kan leve fullverdige liv. Målet må være at ethvert barn skal få mulighet til å oppfylle sitt potensial, og at foreldre og foresatte får adekvat og tilstrekkelig hjelp og støtte. Det er helt nødvendig at vi som samfunn legger bedre til rette for disse familiene.»

Som ei lenke under denne saka finn du ein preikeressurs av sokneprest Roar Strømme

3. Les meir om temaet
Finn informasjon på organisasjonen Menneskeverd si heimeside. Sjå lenke nedst på sida.

4. Del kunnskap om Downs-dagen i sosiale medium og på kyrkjelyden sine heimesider