Hva med de andre?

Finnes det håp om frelse for dem som ikke har fått høre evangeliet? Det er ett av de vanskelige spørsmålene biskop Halvor Nordhaug tar opp i dette foredraget og i samtalen med sjefredaktør i Dagen Vebjørn Selbekk etterpå. Se video her.

Hva tror kristne om andre religioner? Dette var ett av spørsmålene i biskopen foredrag. Foto:Torfinn Wang

Biskop Halvor Nordhaug har skrevet boken "Men hva med de andre? Kristendommen og religionene". Foredraget og samtalen tar utgangspunkt i denne boken hvor han også har dem i tanken som kanskje fikk høre evangeliet, men på en måte som gjorde livet mindre og ikke større.

Samtalen etterpå blir ledet av ungdomsarbeider Susanne Feste Ingebrigtsen.

Møtet er en del av serien "Biskopen på hjemmebane" som holdes i Bergen domkirke. Arrangør er Bjørgvin kirkeakademi og kirkekomiteen i Bergen domkirke. For programmet resten av høsten, se lenke nedenfor.