Saemien Åålmegerarie 2023-2027

Saemien Åålmegeraerie: Leder Sara Katarina Åhrén, Einar Bondevik, Ida Therese Storslett, Laila Anita Otervik og Aud Renander

Saemien Åålmegerarie 2023-2027

SÅR har de samme oppgavene som andre menighetsråd dvs. vedta strategier og organisere menighetsarbeidet.
SÅR skal bl.a. arbeide for:
- Menighetsbyggende virksomhet
- Gudstjenester som tar inn samisk språk og tradisjoner
- Dåps- og konfirmantundervisning
- Diakoni
- Barne- og ungdomsarbeid
- Besøkstjeneste
- Informasjon, menighetsbladet Daerpies Dierie

I Kirkeloven § 9 står det om menighetsrådets oppgaver. Her nevnes:
"Menighetsrådet skal ha sin oppmerksomhet henvendt på alt som kan gjøres for å vekke og nære det kristelige liv i soknet, særlig at Guds ord kan bli rikelig forkynt, syke og døende betjent med det, døpte gis dåpsopplæring, barn og unge samlet om gode formål og legemlig og åndelig nød avhjulpet.

Det henvises også til forskrift om ordning for Saemien Åålmege.

Saemien Åålmegeraerie, valgt høste 2023:

Sara Katarina Åhrén, leder
Ida Therese Storslett, nestleder