Kirken er en mangfoldig, viktig, givende og spennende arbeidsplass. Ingen kan formidle dette bedre enn ansatte i menigheter i møte med unge. Mange som i dag tar kirkefaglige utdanninger ble utfordret til dette av nettopp en kateket, prest eller annen i menigheten da hun eller han var med i kirkens lokale tilbud.
Nasjonal kampanje i fire uker
I fire uker fram mot 15. april, som er datoen for samordna opptak, går det kampanje i sosiale medier (Facebook/Instagram og Snapchat) og på Youtube, web-tv og annonsering på ulike nettsider. Kampanjen retter seg særlig mot unge mellom 18-25 år som er interessert i religion og livssyn. Annonsene leder til jobbikirken.no, kirkens rekrutteringsside med informasjon til potensielle kirkelige medarbeidere.
Men den aller viktigste jobben er det altså du i møte med dine unge og engasjerte gjør.
Del gjerne filmen fra Den norske kirkes nasjonale Facebook-side!
Du kan også laste den ned og publisere den i egne kanaler eller nettside. Den finnes i ulike format, i lenke under.
(Kampanjen er den samme som ble gjennomført i 2022)