Min Tro

Hva vil det si å være en kristen og hva vil det si å leve som en kristen. For meg personlig vil det si at jeg tror på noe som er større og mektigere enn meg selv, noe som er opphøyet over alle oss mennesker. Noen som står bak vårt fantastiske og enestående skaperverk, noen som alltid er med oss i vår eksistens og i våre liv, fra fødsel til død.

Min Tro

Dette noen er en allmektig Gud, som har sin kjærlighet til alle jordens mennesker, Hans nåde og kjærlighet går langt ut over vår fatteevne.

Dette noen er Jesus Kristus, Guds sønn som kom til verden for oss alle, deg og meg, gjennom troen på Jesus sitt fullkomne virke, Hans lidelse, død og oppstandelse har vi vunnet rettferdighet fremfor Gud, vi har fått tilgivelse for våre synder og for vårt ufullkomne liv.

Dette noen er den Hellige Ånd, utsendt fra Gud for å gi oss mennesker frimodighet og visdom til å vitne om Jesus frelsesverk for oss alle.

Å leve som en kristen er ikke nødvendigvis like lett, men det hjelper å ha Bibelens ord som veileder, og det hjelper hver dag å be om kraft, visdom og rettledning til å vise nestekjærlighet til og for alle medmennesker som vi møter på vår vei, for alle rundt oss til enhver tid.

Troen på Jesus, vår rettferdiggjører er ett trygt og godt fundament å bygge våre liv på.

Troen, håpet og tilliten til ett evig liv i himmelen hjemme hos Gud etter vår jordiske vandring, det er det vår kristne tro gir oss løfter om.

Så enkelt å tro, men likevel så vanskelig.

For av nåde er dere frelst, ved tro.

Det er ikke deres eget verk, men Guds gave.

Det hviler ikke på gjerninger,

for at ingen skal rose seg.

For vi er Hans verk, skapt i Jesus Kristus til gode gjerninger, som Gud på forhånd har lagt ferdige for at vi skulle gå inn i dem. Efeserne 2,8-10 Alt kan ikke forklares og forstås, men nåden og Guds kjærlighet står fast, den er gitt hver enkelt av oss.

 

 

Tekst: Kenneth Pedersen foran alteret i Egersund Kirke

Foto: Ivar Barane

Dele-knapper kan ikke vises uten at du samtykker til bruk av funksjonelle cookies. For å gjøre dette må du trykke på knappen helt nederst i venstre hjørne og marker sjekkboks for funksjonelle cookies og deretter klikke på \"Oppdater samtykke\". Evt. klikk på \"Godta alle cookies\" for å godta alle kategorier av cookies. Deretter må du laste siden på nytt.

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"