Kongsberg kirkes barnekor

Har du barn mellom 5 og 13 år (7. trinn) som liker å synge? Da er kirkens barne-og juniorkor det rette stedet! Kongsberg kirkes barnekor består av barnekoret (her kan du delta fra du har fylt 5 år og frem til 2. trinn) og Juniorkoret (fra 3.-7. trinn). Øvelsene er på Kongsberg Menighetssenter i Hyttegata 4, og gruppene øver hver for seg, men enkelte tirsdager har de en liten økt sammen til felles prosjekt.

• Barnekoret øver kl. 17.00-17.45
  • Juniorkoret øver kl. 18.00-19.00 (de møter opp 17.45 slik at de er syngeklare 18.00)

I Juniorkoret får man litt større utfordringer med eget repertoar, opplæring i solosang, stemmebruk, sangteknikk og mikrofonbruk etc. Det hender at denne korgruppen samarbeider med ungdomskoret vårt SingIt, både når det gjelder konserter og gudstjenester.

I tillegg til sang, er koret også en sosial møteplass hvor barna blir godt kjent gjennom lek og moro. Noen kvelder hvert semester er det kveldsmat til små og store etter øvelsen, vi arrangerer kosekvelder og korfester.

Juniorkoret har også egne helgeturer, korseminarer og øvingshelger. Koret deltar ved familiegudstjenester (blant annet på julaften), samt på Vintersangfesten for grunnskolene hvert år. Koret bidrar med også med sang og skuespill under trosopplæringstiltaket/ konsertforestillingen "Sølvomspunnet" annethvert år, i tillegg har de også andre konsertprosjekt. Kor har en kristen profil, men spenner likevel vidt fra kjente barnesanger, salmer, viser, klassisk kirkelig barnekorrepertoar, pop, musikalsanger, filmmusikk m.m.

Korkontigent er 350/i semesteret (300 for søsken).

Hjertelig velkommen til små og store sangfugler :-)

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings for this website / Location -> "Allow"