Glogerfestspillene 2024

Den siste uken i januar ser vi frem til Glogerfestspill med artister på høyt internasjonalt nivå. Temaet er "malmfull", festspillene markerer åpningen på jubileumsåret der vi feirer Kongsbergs 400 års jubileum.

Glogerfestspillene 2024

Årets program er en reise gjennom musikkhistorien. Hver dag har sin egen periode, sin egen bit av de 400 årene. Det blir de store linjene, fra tidlig Monteverdi og 1624, via Beethovens niende symfoni fra 1824 og fram til Koka Nikoladzes musikkteknologiske sprang i 2024.

At Glogerfestspillene har klart å kapre Anna Lapwood, et av de virkelig store orgelstjerneskuddene i verden, vitner om at Glogerorgelet er ettertraktet og virkelig trekker de store navnene.

Link til mer informasjon og billetter til Glogerfestspillene

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings for this website / Location -> "Allow"