Mellomkirkelig råds medlemmer (2024-2028)

Mellomkirkelig råds medlemmer velges for fire år, og rådet ble valgt på Kirkemøtet i Trondheim i april 2024.

• Kristine Sandmæl, leder og medlem av rådet i Det lutherske verdensforbund (LVF)
  • Oddny Irene Miljeteig, Bjørgvin, nestleder
  • Inga Stoveland Dekko, Tunsberg
  • Anna Riksaasen, Oslo
  • Mette Anti Gaup, Nord-Hålogaland
  • Kari Mangrud Alvsvåg, biskop i Borg, representant for Bispemøtet
  • Olav Fykse Tveit, medlem av styret i Norges Kristne Råd
  • Kjetil Fretheim, medlem av sentralkomiteen i Kirkenes verdensråd (KV)
  • Ingeborg Midttømme, medlem av eksekutivkomiteen i Kirkenes verdensråd (KV)
  • Dagfinn Høybråten, generalsekretær i Kirkens Nødhjelp
  • Øyvind Haraldseid, generalsekretær i Bibelselskapet
  • Jeffrey Huseby, generalsekretær i Sjømannskirken
  • Helge S. Gaard, representant for misjonsorganisasjonene tilknyttet Den norske kirke

I tillegg møter leder av Teologisk nemnd (TN) (p.t. ikke valgt), leder av Komiteen for internasjonale spørsmål (KISP) (Pål Kristian Balstad) og leder av Menneskerettighetsutvalget (MRU) (Petter Wille).

Mellomkirkelig råd arbeider gjennom rådets møter, som vanligvis finner sted tre ganger årlig, arbeidsutvalget som møter tre til fire ganger i året, og gjennom tre fagnemnder: Teologisk nemnd, Komiteen for internasjonale spørsmål og Menneskerettighetsutvalget.

Kontaktinformasjon for Mellomkirkelig råd

Kirkens Hus Rådshusgata 1-3, Oslo

Åpningstider resepsjon:

Mandag-fredag kl. 09.00-15.30

Postadresse:

Mellomkirkelig råd

Postboks 799 Sentrum

E-post: post.kirkeradet@kirken.no

Ansvarlig redaktør
Jorunn Strand Askeland (konst.)