Kritisk til bruk av bistandspengar

– Norsk bistand i det globale sør vert svekka gjennom å finansiere mottak av flyktningar over bistandsbudsjettet, seier internasjonal direktør i Den norske kyrkja.

– Den norske kyrkja er glad for at regjeringa når målet om 1 prosent av BNI til bistand, seier internasjonal direktør Einar Tjelle. Foto: Den norske kyrkja.

– Den norske kyrkja er glad for at regjeringa når målet om 1 prosent av BNI til bistand, men saman med fleire aktørar på feltet er vi kritiske til at bistandspengar i enda større grad vert nytta på ukrainske flyktningar i Noreg.

Det seier internasjonal direktør i Den norske kyrkja, Einar Tjelle, etter at regjeringa la fram sitt forslag til revidert nasjonalbudsjett i går.

– Vi gler oss over Noreg sine bidrag til humanitær hjelp i Ukraina og ukrainske flyktningar. Samtidig må vi peike på at norsk bistand vert svekka når bistandsmidlar går til å finansiere mottak av ukrainske flyktningar i Noreg. Dette går i praksis ut over menneske i det globale sør som er verkeleg fattige. Dette er noko vi advarte mot for eitt år sidan også.

Tjelle meiner regjeringa sine samarbeidspartnarar og Stortinget må ta grep i forhandlingane om budsjettet.

– I ei tid der Noreg tener svert godt på auka prisar på olje og gass, må Stortinget ta grep for å sikre at ikkje mindre bistandsmidlar kjem til fattige i det globale sør.