Med eSignering slipper fellesrådet manuell håndtering av dokumenter som skal signeres. Prosessen er enkel og sikker, der signeringen utføres med elektronisk ID. Etter signering kan dokumentet ikke endres og er klart for arkivering.
Sikkerhet du kan stole på
Den digitale signaturen er juridisk bindende og like sikker som en håndskrevet signatur. Både avsender og mottaker identifiserer seg med elektronisk ID, noe som sikrer at rett person signerer dokumentet. Signeringen utføres automatisk av Posten Norge AS, som garanterer for autentisering og forsegling av dokumentet.
Bruksområder
Kirkepartner eSignering passer godt for utsendelse av avtaler til mange, men også for enkeltutsendelser, som for eksempel:
- Aksept av tilbud ved ansettelser og arbeidsavtaler
- Signering av taushetserklæringer
- Egenærklæringsskjemaer Avtaler om gravfeste
Priser
Tjenesten har en etableringskostnad på kr 7 500 fra Digitaliseringsdirektoratt/Posten Norge.
For kunder av Kirkepartner Pluss, Basis eller Lokalt Skrivebord som bruker Public 360 og KS SvarUt, er tjenesten kostnadsfri utover bruken.
Prisen per signeringsoppdrag er litt under 2 kr eks. mva.
eSignering i tre enkle steg!
1. Utsendelse
På en egen nettside oppgir avsender navn, adresse og fødselsnummer til mottaker. Dokumentet som skal signeres lastes opp som PDF, og navn og personnummer til mottakeren blir automatisk lagt inn i dette. Vedlegg kan og legges til.
2. Signering
Mottakeren ser igjennom dokumentet før signering, dette sikrer at denne vet hva som signeres. Autentisering og bekreftelse på signering skjer med BankID, Buypass, Commfides eller MinID.
3. Mottak
Mottaker får en kopi av det signerte dokumentet i eBoks eller Digipost. Avsender mottar det signerte dokumentet i Altinn-postkassen og kan også laste det ned fra KS Webportalen for arkivering.
Kontakt oss for mer informasjon eller bestilling
Ta gjerne kontakt med Kirkepartner for mer informasjon om hvordan eSignering kan forenkle og sikre dokumenthåndteringen i din virksomhet.
