Servertjenester

All drift på Kirkepartners plattform skjer gjennom lagring på egne modere servere etablert i eksternt profesjonelt datasenter i Norge som overvåkes 24/7 og hvor sikkerhet, tilgjengelighet, oppetid og ytelse er i høysetet.

Servertjenester

Server for fil-lagring

Ordinært fil-lagringsbehov inngår i produktet Kirkepartner Basis. Brukerne disponerer et hjemmeområde for lagring av personlige dokumenter, samt et fellesområde som kan deles med kollegaer. Filene blir liggende på dedikerte maskiner som driftes av Kirkepartner. For mer informasjon om Kirkepartner Basis, se denne tjenesten.

Egne applikasjoner

Egne applikasjoner som ikke inngår i Kirkepartners ordinære tilbudsportefølje (kirkelige fagsystemer, Public 360 og Xledger) kan driftes på egne dedikerte serverer på Kirkepartnerplattformen. Kunden får løsninger basert på nødvendig kapasiet (lagring, minne og ytelse). Løsningen er skalerbar og kapasiteten kan endres etter behov. Utover serverleie tilbys også bistand til vedlikehold og service av installert programvare.

Denne tjenesten tilbys kun for Kirkepartner Basis kunder.

Sikker print (og follow-me print)

Kirkepartner tilbyr serverdrift for ulike løsninger printløsinger.  I stedet for å leie egen server kan Kirkepartner tilby drift per skriver. Dette giren langt lavere kostnad enn om en skal etablere egen server. Med mange kunder (fellesråd, bispedømmekontorer ol) blir også kostnaden fordelt på flere.

Kirkepartner har i dag drift av Uniflow fra Canon og SafeQ og Safecom. De to sistenvnte kan bla. benyttes på Konica og Samsung. Andre merker kan være aktuelt, men dette er ikke testet ut.

Kunden inngår selv avtale med skriverleverandør for utstyr (hardware), programvare, vedlikehold og service.

Siker print bidrar til å:

• Redusere papirforbruket
  • Begrense "søppelprint" som aldri blir hentet
  • Mulighet til fordeling av kostnader på de enkelte avdelingene
  • Enkel totaloversikt over dokumentflyt
  • Sikre utskriftsløsninger med kort og "follow you-løsninger"
  • Miljøvennlig

Denne tjenesten tilbys kun for Kirkepartner Basis kunder og forutsetter at kunden er på VPN-nett gjennom rammeavtale med Kirkepartner (Broadnet) eller fra Lyse. Kirkepartner ser på muligheten for å kune tilby løsningen også for kunder som har andre VPN leverandører.

Adgangskontrollsystem

Kirkepartner tilbyr serverdrift for adgangskontrollsystem.  I stedet for å leie egen server kan Kirkepartner tilby drift per dør. Dette sikrer også en langt lavere kostnad enn om en skal etablere egen server selv. Med mange kunder (fellesråd, bispedømmekontorer ol) blir også kostnaden fordelt på flere. Ved å ha server gjennom Kirkeparter ivaretas også sikkerheten og oppetid på en optimal måte. Kirkepatner kan også tilby drift av lokalnett og overvåkning som også vil bidra til økt sikkerhet og stabilitet. Om nødvendig kan også reservenett tilbys.

Foreløpig tilbys ARX adgangskontrollsystem fra TrioVing til fastpris per dør. Andre systemer kan også være aktuelt å drifte til en enhetspris per dør, forutsatt at det er flere kunder som bestiller løsningen.

Med egen server fra Kirkepartner etableres egen undersentral hvor døren har forbindelse med sentralen, enten via kabel eller trådløst nett. Døren har da logg om noe skulle skje, og alle beslutninger i systemet utføres umiddelbart. Løsningen egner seg for alt fra kirkedører til kontordører.

Kunden inngår selv avtale med låsleverandør for utstyr (hardware), programvare, vedlikehold og service.

Denne tjenesten tilbys kun for Kirkepartner Basis kunder og forutsetter at kunden er på VPN nett gjennom rammeavtale med Kirkepartner (Broadnet) eller fra Lyse. Kirkepartner ser på muligheten for å kune tilby løsningen også for kunder som har andre VPN leverandører.

Kontaktinformasjon

Ta kontakt med Kirkepartner for ytterligere informasjon om tjenestene og priser.

Kontaktinformasjon for Kirkepartner

Besøksadresse: