Kirkepartner Brukerstøtte
Her finner du supportlenker for Kirkepartner og lenker til andre innloggingssider.
Kirkepartner tilbyr brukerstøtte på fellesløsninger og produkter i kirken. Nedenfor finner du svaret på vanlige spørsmål som brukerene våre opplever.
Kunnskapsdatabase og dine saker
Sjekk ut vår kunnskapsdatabase for vanlige problemer og løsninger, her kan du også opprette og følge dine egne saker. For brukere med e-post adresse @kirken.no, klikk på "Federert innlogging".
Fjernstyrt support
Kirkepartner bruker TeamViewer som verktøy for å kunne koble seg til maskinen din og sammen med deg se hva som kan være feil. Dersom du sitter på en datamaskin med KLS (Kirkens lokale skrivebord) er TeamViewer allerede installert. Dersom du har en maskin utenfor KLS kan du laste ned programmet her slik at vi kan koble oss til maskinen din og hjelpe deg videre.
Mistet telefon eller PC
Dersom du er på kunde på Kirkens lokale skrivebord og har mistet din mobil eller PC må du så snart som mulig ta kontakt med Kirkepartner Servicedesk for å få fjernslettet og deaktivert din mistede enhet.
Pålogging
Her finner du informasjon om mange av de vanligste spørsmålene knyttet til pålogging for brukerne våre.
Slik logger du på for første gang (KirkeID)
Når du har en KirkeID har du en ID på kirkens Microsoft-område, og du må følge kravene til sikker innlogging slik at vi sammen ivaretar krav til personvern og informasjonssikkerhet. Disse trinnene under må du gjennomføre første gang du logger på.
Løsningen krever at du har BankID. Den krever også at du har en smarttelefon for å sette opp tofaktorpålogging med Microsoft Authenticator.
Start førstegangspålogging her: id.kirken.no
Ny eller mistet telefon (uten tilgang til Microsoft Authenticator)
For å sette opp din nye telefon med to-faktor autentisering (Microsoft Autenticator) benytter du vår løsning https://id.kirken.no der du logger deg inn med BankID som bekrefter din identitet.
Glemt eller bytte passord
Dersom du har behov for å bytte passordet ditt og fortsatt har tilgang til Microsoft Authenticator kan du enkelt foreta passordbyttet på denne siden. Husk passordreglene over for å få godkjent nytt passord.
Finner ikke brukeren min
Opplever du at brukeren din ikke kommer opp under førstegangspålogging. Ta kontakt med kirkevergen/personal.
Pålogging til kirkens fellesløsninger
Etter at du har gjennomført førstegangspålogging får du tilgang til kirkens fellesløsninger. Hvis du er logget inn med en annen Microsoft-konto (jobb, skole eller privat) i nettleseren på PC-en, bør du bruke en annen nettleser for pålogging til kirkens område, og gjøre påloggingen i inkognitomodus (les om problemer med å logge inn).
Andre problemer
Ta kontakt med servicedesk på e-post eller telefon. Kontaktinformasjonen finner du her.
Ofte brukte lenker
Under finner du lenker til andre nyttige sider.