Ny nasjonal rammeavtale på IT-utstyr

Det er nylig gjennomført en offentlig konkurranse som omfatter PC-er, mobiler, AV-utstyr, og annet IT-utstyr. Avtalen kan benyttes av alle enheter i Den norske kirke, og øvrige kunder av Kirkepartner.

Foto Christopher Gower på Unsplash

Alle de store enhetene (herunder kirkerådet, bispedømmekontorene og de store fellesrådene) har forpliktet seg til å benytte ny avtale. Dette har gitt økt innkjøpsmakt og dermed bedre vilkår. Alle øvrige fellesråd og sokn kan, men har ingen plikt til å benytte avtalen.

Anskaffelsen har vært gjennomført i regi av Kirkepartner med deltagelse fra Kirkerådets sekretariat og representanter fra flere fellesråd. Kriteriene for valg har ikke bare vært relatert til kriterier som service, support og sortiment, men også miljø og bærekraft. Til slutt var også pris det utslagsgivende når valget av tilbydere skulle avgjøres. Avtalen sikrer også gode vilkår når sortiment endres over tid. De som ønsker å leie PC-er, istedet for kjøp, vil også få denne muligheten. Avtalen gjelder for 4 år og er etablert etter Lov om offentlige anskaffelser. Avtalen vil således også gi besparelser for alle større enheter som ellers måtte kjørt en offentlig anskaffelse på egen hånd, om en ikke kan benytte en kommunal inngått rammeavtale. Vilkårene i avtalen forventes ikke å stå noe tilbake fra hva mange kommuner selv har fått på plass.

Enheter som vil benytte avtalen vil få tilgang til egen innkjøpsportal (eHandel på nett), hvor enhver tids sortiment og tilhørende priser fremkommer. Kirkepartner vil sørge for at anbefalt utstyr fremkommer. Driftskunder av Kirkepartner vil også kunne bestille PC-er ferdig satt opp og tilrettelagt for Lokalt Skrivebord uten nevneverdig kostnad. Ønsker du på vegne av din virksomhet å få mulighet til å benytte avtalen, send en e-post til kunde@kirkepartner.no  Fellesråd som ikke allerede er medeier av Kirkepartner oppfordres samtidig til å ordne dette.

Nevnte avtale dekker ikke mulitfunksjonskopimaskiner. Her foreligger egen avtale med Ricoh.

Når det gjelder utstyr til lokalnett (Wifi, brannmurer mm) har fellesråd som er driftskunde av Kirkepartner mulighet til å få dette som egen komplett tjeneste (Kirkepartner Lokalnett), hvor produktene leveres gjennom Kirkepartner ferdig satt opp og støttet/supportert videre i løpende drift. Dette sammen med Kirkepartner bredbånd gjør at en kun har en leverandør å forholde seg til - som også ivaretar en helhetlig leveranse.

Kontaktinformasjon for Kirkepartner

Besøksadresse: