Pinse-inspirasjon

Pinsen er tiden da disippelflokken rundt Jesus vokste til å bli en verdensreligion. Pinse er feiring av den fargerike og mangfoldige universelle kirke. Her finner du inspirerende tekster til bruk i menighet eller bare for din egen del.

Fra KV`s misjosnkonferanse i Tanzania i mars 2018. Foto: Albin Hillert/WCC

Vedlagt her finner du ulike bidrag fra den norske delegasjonen som nå i mars deltok på Kirkenes verdensråds misjonskonferanse i Arusha hvor hovedtemaet absolutt kan relateres til pinsens budskap Moving in the Spirit-called to transforming discipleship.

Hele Arusha call ligger vedlagt under, her er bare et lite sitat som en påminnelsen om Åndens fortsatte virke i vår tid: «The Holy Spirit continues to move in our time, and urgently calls us as Christian communities to respond with personal and communal conversion and transforming discipleship.»

Alle menigheter er del av verdens største håps og grasrotbevegelse.

I vedleggene under kan du lese mer og velge det du tror inspirerer menigheten i den grensesprengende og store sammenhengen vi står i som del av den verdensvide kirke.

Alle tekstene står på trykk i siste utgave av Luthersk kirketidende.