Store ødeleggelser av årets monsun i India, Bangladesh og Nepal

Mer enn 24 millioner mennesker er rammet. Over 700 fryktes omkommet i flommen, som er blant de verste på flere årtier i Sør-Asia. HimalPartner og Normisjon appellerer om støtte til nødhjelpsarbeid.

Store ødeleggelser av årets monsun i India, Bangladesh og Nepal

– Vi har aldri i vår levetid sett en så ødeleggende flom, sier Victor Lakra i Northern Development Foundation, en av Normisjons samarbeidspartnere i Bangladesh.
– Her, nord i Bangladesh, er mange tusen jordhytter jevnet med jorden av flomvannet. Mange familier kommer til oss og har mistet alt. De ber om hjelp, men vi er tomme for ressurser. Vi trenger bistand.

Se denne artikkelen fra Bangladesh

HimalPartner som jobber i Nepal skriver at store deler av Nepal er rammet av flomkatastrofen. Vi ber for Nepal og tenker på folket som rammes. Alle våre partnere melder om at de er i sikkerhet.

HimalPartners partner United Mission to Nepal bistår med utdeling av presenninger til midlertidige hjem i områder der vi har prosjekter.

Se denne artikkelen fra Nepal

Du kan støtte abeidet i Nepal på følgende måter:

Bankkonto 3000 15 47107  –  Vipps: HIMALPARTNER (eller 15521)
SMS; HIMAL100 til 2160 (kr. 100) eller HIMAL150 til 2160 (kr. 150)
Givertelefon: 822 04 181 (kr. 200)

Du kan gi til hjelpearbeidet i Bangladesh og India på følgende måter:

1.Vipps beløp til 10709 - merk med "Flom"
2.Konto til 1503.02.13537 - merk med "Flom"
3.Send sms med kode FLOM til 2302 for å gi 200 kroner.