Prest for dagen var Mark Drogseth. Han er opprinnelig fra Yelm i Washington i USA, men er nå pensjonist bosatt i Kongsvinger. De siste månedene har han vært vikar i Ofoten prosti, et område han kjenner godt fra før. Drogseth tjenestegjorde nemlig som prest i Ofoten prosti i mange år frem til han gikk av med pensjon.
Til tross for det våte været møtte folk opp til en stemningsfull gudstjeneste i kirkegammen. Etter gudstjenesten ble det servert kirkekaffe, hvor deltakerne fikk anledning til å samles i fellesskap og samtale videre.
Fra gudstjenesten i kirkegammen på Drag 21.juni 2026




