Kinoforestilling om Hans Nielsen Hauge 27. mai

Berg, Strindheim og Strinda menigheter har leid sal 7 MAGIQ på Nova kino. Vi går sammen og ser den rykende ferske dokumentaren om Hans Nielsen Hauge.

Kinoforestilling om Hans Nielsen Hauge 27. mai

Før filmen begynner får vi servert mineralvann og popcorn.  Kl 19 begynner vi med en kort introduksjon med bakgrunnsinformasjon om Hauge og haugianerne.

Billetter kjøpes ved å vippse kr 280 til 75775.
Husk å merke med eget navn og "Kino".

Send samtidig sms til 469 28 468 / mail til bs828@kirken.no

I år er det 200 år siden Hans Nielsen Hauge døde.
Filmen tar for seg dette bemerkelsesverdige mennesket, og viser hvordan en manns totale overgivelse til Gud og sine medmennesker forandret en hel nasjon gjennom forkynnelse, bøker og etablering av bedrifter.

25 år gammel fikk Hauge en en Gudsopplevelse som endret både ham og hele Norge. Gjennom forkynnelse, skriving og utgivelse av egne bøker, bedriftsetableringer, ved å ansette både psykisk og fysisk syke, og opphøyde kvinnene som både forkynnere og bedriftsledere. Hauge sto i bresjen for et Norge som ikke falt i god jord hos Staten, som på sin side vekket liv i Konvetikkelplakaten for å hindre Hauge i å spre budskapet om likhet for alle. Prisen ble høy, men Hauge og etterfølgerne satte uutslettelige spor etter seg i det moderne Norge.

Kontaktinformasjon for Berg menighet

Besøks- og leveringsadresse