Familiesamling fredag 8. - søndag 10. mars 2024

Saemien Åålmegeraerie har den glede å invitere til familietreff i Trondheim. Årets gudstjeneste blir i Nidaros domkirke, lørdag 9. mars kl. 14.00.

Gudstjeneste i Nidarosdomen-Einar Sørlid Bondevik

Saemien Åålmegeraerie (SÅR) har den glede å invitere til familietreff.

Vi holder til på Comfort Hotel Park, Trondheim. Her har vi reservert hotellrom for 50 personer, og vi har fått leie konferanseavdelingen til våre aktiviteter. Forholdene skulle derfor ligge til rette for variert program for liten og stor.

Vi har lagt opp til program for hele familien, og årets tema er: språk/litteratur.

På fredag starter vi med kaffe og årsmøte for SÅ og videre utover kvelden blir det sosialt samvær.

I programmet finner dere tider for de forskjellige aktivitetene.

Årets gudstjeneste blir i Nidaros domkirke, lørdag 9. mars kl. 14.00. Under gudstjenesten blir det utdeling av Mijjen gærhkoegærja og presentasjon av:
årets konfirmanter, nytt menighetsråd, samisk representant i Nidaros bispedømmeråd og nominerte til Samisk kirkeråd fra sørsamisk område.

Buerie båetede! / Velkommen!