Konfirmasjon er for alle!

Alle mennesker er forskjellig - og trenger ulike tilpasninger. Uansett funksjonsevne har du rett til en god konfirmanttid. Har du behov for individuell tilrettelegging, ønsker vi å legge til rette for deg.

Konfirmasjon er for alle!
Foto: Bo Mathisen

Konfirmasjonstiden er viktig for mange 14 åringer. Som kirke har vi et ansvar for at alle blir møtt på en god måte. Alle mennesker er forskjellig, og trenger ulike tilpasninger. Uansett funksjonsevne har du rett til en god konfirmanttid i kirken. Har du behov for individuell tilrettelegging, ønsker vi å legge til rette for deg.

Vi ønsker å ha en lav terskel for å si ifra dersom man har noen utfordringer knyttet til konfirmasjonstiden. I Grefsen kirke har kateket Karoline Bjørling Solem ansvar for oppfølging og tilrettelegging av konfirmanter. Ta gjerne kontakt med meg via telefon eller mail (kontaktinformasjon finner du nederst på siden).

TILRETTELAGT KONFIRMASJONSGRUPPE 2024
I år lager vi for første gang en egen konfirmantgruppe i Grefsen for konfirmanter med ulike behov for en tilrettelagt konfirmasjonstid. I 2024 blir gruppen ledet av Ole Johan Beck, spesialprest i Oslo Bispedømme.

Vårt mål er at konfirmantene får en verdifull konfirmasjonstid og blir inkludert i et trygt fellesskap med hverandre og i menigheten. Vi håper at du vil bli med!

Ta kontakt med oss om dette høres interessant ut for deg. Vi inviterer til et foreldremøte i kirken med mer informasjon om dette før konfirmasjonstiden starter i januar.

DØVEKIRKEN

Døvekirken finnes over hele landet, og tilbyr mulighet for ungdommer til å delta i konfirmantundervisning og/eller leir på tegnspråk i et tegnspråkmiljø.

Døvekirken har høy kompetanse på trosopplæring og konfirmasjon.
Se mer informasjon på www.dovekirken.no

SAMISK KONFIRMASJONSLEIR

Dette er et tilbud til alle samiske konfirmanter i hele Norge, om å delta på en samisk konfirmantleir.
Konfirmantleiren et i tillegg til menighetens øvrige tilbud i konfirmasjonstiden, og konfirmanten meldes på av sin lokale menighet.

Samisk konfirmantleir er en flerspråklig samisk trosopplæringsarena. Samisk kirkeråd legger vekt på at leiren skal ha et inkluderende sosialt, kulturelt og flerspråklig miljø. De tre samiske språkene og norsk brukes under hele leiren. Det er et mål at alle deltakere skal bli behandlet, og behandle hverandre på en likeverdig måte.

Kontaktinformasjon for Grefsen menighet

Grefsen kirke
Glads vei 45

Org.nr: 974 789 264 (Grefsen sokn)

Vipps 17317 for søndagsoffer
Vipps 17327 for gave til menigheten

Kontakt oss:
post.grefsen.oslo@kirken.no
Telefon- og besøkstid:
mandag-fredag kl.10-14

Bankkonto: 1506.21.80738 for gaver.

Bankkonto: 1503.94.72500 for innbetalinger med KID.

Bankkonto: 1609 23 60613 for andre innbetalinger uten KID.