For deg som vil konfirmere deg i Eidsvoll kirke i 2024!

Vi gleder oss til et spennende konfirmantår med akkurat DEG!

Mange konfirmanter på konfirmasjonsleir. De smiler og følger med på noe som skjer.

Velkommen til et spennende konf-år i Eidsvoll kirke!

Påmelding:

Påmeldingen for dette kullet er nå åpnet! For å melde deg på som konfirmant i Eidsvoll kirke, benytter du lenken som ligger ute under bildet på hovedsiden for konfirmasjon her på kirkens nettside. Gi oss gjerne info om spesielle behov i denne påmeldingen, slik at vi kan tilrettelegge best mulig for de som ønsker å konfirmere seg i Eidsvoll kirke.

Undervisningsdager:

I påmeldingen kan dere velge mellom tirsdager eller onsdager som undervisningsdag. Det blir undervisning ca. annenhver uke, med unntak av ferier, til sammen 10 stykker innen konfirmasjonen i 2024.

Vi benytter oss av Konf-logg som undervisningsresurs gjennom konfirmanttiden, sammen med konfirmantbibelen. Begge disse blir delt ut til konfirmantene på første undervisning.

Konfirmasjonsdato:

I Eidsvoll kirke er konfirmasjonsdatoene dere kan velge mellom i påmeldingen lørdag 25. mai, søndag 26. mai (vår), lørdag 7. september og søndag 8. september (høst)

Obligatoriske gudstjenester:

Konfirmantene skal delta på 8 obligatoriske gudstjenester, hvor 5 av de ligger i konfirmantplanen. Disse 5 er presentasjonsgudstjenesten, ung messe, samtalegudstjenesten, konfirmasjonsgudstjenesten og en gudstjeneste med ministranttjeneste. De resterende 3 kan konfirmanten selv velge når den vil delta, i løpet av konfirmantåret. En gudstjenestelogg bakerst i Konf-loggen skal besvares i løpet av gudstjenesten, og leveres inn for signatur av presten etter endt gudstjeneste. Dette for å registrere oppmøte.

Leir:

For vår-konfirmantene er det leir rett etter påske på Gulsrud
leirsted ved Vikersund. For høst-konfirmantene i Råholt og
Eidsvoll vil det bli arrangert sommerleir første uka i sommerferien. Mer informasjon om dette kommer senere.

Fasteaksjon:

Alle konfirmanter deltar på fasteaksjonen i mars, og i den anledning har vi satt opp tid til besøk av Changemaker. Changemaker er Kirkens Nødhjelp sin ungdomsorganisasjon. For mer informasjon om organisasjonen se nettsiden: www.changemaker.no.

(Klokkeslett for selve konfirmasjonen har vi ikke mulighet til å komme med før alle påmeldinger har kommet inn, og vi vet hvor mange grupper og gudstjenester vi må ha.)

Kontaktinformasjon for Eidsvoll og Hurdal kirkelige fellesråd

Besøksadresse: