Nyhetsbrevet mars 2024

Les om hva som skjer i domkirken i fastetid og påske

Nyhetsbrevet mars 2024

Her kommer mars-brevet fra Fredrikstad domkirke:

• Vi utfordres til innsats, blant annet gjennom Kirknes Nødhjelps solidaritetsaksjon for retn vann i fastetiden. Søndag 10. mars deltar generalsekretær Dagfinn Høybråten i gudstjenesten, og tirsdag 19. mars kan alle delta sammen med konfirmantene på aktivitetsmarked utenfor domkirken.
  • Vi utfordres til bønn om fred, alle landets domkirker inviterer til ukentlig fredsbønn i fastetiden: Et rom for håp, fellesskap og ro – i en tid med uro, krig og økt vold. Hver torsdag kl 12.00.
  • Og vi inviteres til fest og høytid i påsken, som domkirken og Glemmen menigheter samarbeider om også i år. Av høydepunktene er Egil Hovlands «Job» i Glemmen kirke skjærtorsdag kveld med Dennis Storhøi og Guttorm Guleng, og langfredag i domkirken med «Denne natt er din» - en liturgisk Markuspasjon av Henrik Ødegård og Eivind Skeie.

Les mer i nyhetsbrevet om hva som skjer framover, og sjekk www.kirkemusikkfredrikstad.no for arrangement i Hovland-jubileet.