Konfirmantdåp

Dåp i løpet av konfirmasjonstiden er langt fra uvanlig. Hvert år blir 10–20 prosent døpt i forkant av konfirmasjonsdagen.

Konfirmantdåp

Alle ungdommer er hjertelig velkommen til å delta i konfirmasjonstiden selv om de ikke er døpt. Men i Den norske kirke er det slik at en må være døpt for å bli konfirmert.

Aktuelle konfirmanter og foreldre/foresatte blir invitert til en samling i forkant av dåpsgudstjensten. Der snakker de med prest/undervisningsansatte om hva dåp er, og hvordan dette praktisk gjøres hos oss.

De som ikke er døpt, men ønsker å konfirmere seg hos oss, melder seg på som konfirmant på vanlig måte. Vi vil ta kontakt med deg når konfirmantåret starter.

Har du spørsmål? Kontakt Kirketorget (se kontaktinfo under).

Du kan også kontakte din lokale menighet:

Usikker på hvilken menighet du skal kontakte? Søk i feltet Finn din kirke.