Dåpslørdag 19.juni kl. 13.00 i Ås kirke

Dåpsdagen er en festdag – for den som blir døpt og for dem rundt. I året som har gått har dåpsselskapene vært både færre og mindre, og mange har utsatt dåpen fordi det har vært så vanskelig å samles for å feire. Nå går vi heldigvis mot lysere tider, og vi i kirken har både gudstjenester, vielser og dåp fremover. Nå er det kanskje også lettere for flere å komme ettersom flere og flere er vaksinerte og tryggere på å delta på slikt som dåp. Derfor smeller vi til med en dåpslørdag 19.juni kl. 13.00 i Ås kirke. Om dere har folk som kommer tilreisende kan en lørdag kanskje passe bedre enn søndag, og derfor ønsker vi å legge til rette for det. Vi følger selvfølgelig retningslinjene som til enhver tid gjelder og har gode rutiner på smittevern og sørger for at vi kan holde avstand.

Dåpslørdag 19.juni kl. 13.00 i Ås kirke

Hva er dåp?

Dåpen er en vakker og egentlig ganske enkel handling, og samtidig som den kan være litt uforståelig så er den hellig og konkret. I dåpsvannet ligger det en dyp symbolikk om at vi ved dåpen kan få legge livet i Guds hender, bli renset fra verdens ondskap og at man får tilhøre Jesus Kristus. Ved dåpen blir man også medlem i Den norske kirke og en del av den verdensvide kirken – da har man virkelig en stor flokk i ryggen, og alltid et fellesskap å kunne støtte seg på både i gode og vonde dager.

Hvordan melder man på til dåpslørdagen?

Påmelding til dåp skjer via vår nettside. Klikk på "dåp" i menyen øverst på siden så skal du finne frem til den informasjonen du trenger og link til påmeldingssiden. Nederst på siden her finner du også en link direkte til påmeldingen. Dåpslørdagen 19.juni ligger nå inne på Ås kirke slik at du kan velge den dagen om du ønsker det.

Vi ønsker alle som ønsker dåp i kirken velkommen!
Lurer du på noe er det bare å ta kontakt med kirkekontoret i Ås.