Peter Halldorf inspirerer Sørlandet

Den svenske forfatteren og pastoren Peter Halldorf er sentral på flere arrangementer på Sørlandet i vinter. Han besøker både Grimstad og Kristiansand.

Peter Halldorf inspirerer Sørlandet

Lørdag 11. mars arrangeres "Salig er tørsten" for første gang i Kristiansand. Sammen med en lokalkomité i Kristiansand inviterer Magasinet STREK og Stiftelsen Areopagos til en dag med seminarer og smakebiter av klassiske kristne praksiser som nærer troslivet.

HOVEDFOREDRAG: Peter Halldorf, svenskpinsepastor, redaktør, retreatleder og forfatter, holder foredraget Det begynner å ligne en bønn – veier til slitesterk praksis.

Det blir også verksteder med Bente Lundbak Pihl (Danmark), Asle Finnseth og Christoforos Schuff.

Sted: Kristiansand domkirke, Gyldenløves gate 9, 4611 Kristiansand
Tidspunkt: Lørdag 11. mars kl 09.30 - 16.45

Påmelding:

Mer informasjon: Klipp på lenken under.

Dette er ikke den eneste gangen Peter Halldorf kommer til Sørlandet i vinter:

Tirsdag 7. februar holder han foredraget "Om å elske sin nestes kirke som sin egen" i Landvik kirke, Grimstad. Dette er en del av kirkens markering av 500-årsjubileet for reformasjonen. Se mer her.

Onsdag 8. februar har han foredrag på Domkirkens Teologicafe i Kristiansand. Tema der er solidaritet med skaperverket.