Pilegrimsvandring Hovden-Røldal 2016

Nå har du mulighet til å være med på en fire dagers fjellvandring med et spesielt fokus utenfor allfarvei. Mellom 28. juni og 1. juli er det pilegrimsvandring fra Hovden til Røldal.

Pilegrimsvandring Hovden-Røldal 2016

Siden 2006 er det arrangert pilegrimsvandringer på denne strekningen. Tilbake til middelalderen og til utpå 1800-tallet var det mange som vandret til det undergjørende krusifikset i Røldal Stavkyrkje.

Den moderne pilegrimsvandringen er en fire dagers fjelltur med pilegrimsfokus og ettertanke. Vi starter med kveldssamling på Hovden Fjellstoge mandag 27. juni og overnatter der. Deretter er det vandring i vill natur med overnatting på turisthyttene Sloaros og Holmavatnhytta. Siste overnatting blir i lavvo/telt ved Kaldevatn/Haukelifjell.

Ved ankomst Røldal fredag ettermiddag kan de som vil, slutte seg til pilegrimsstemnet i Røldal der pilegrimer fra mange steder deltar fram til søndag.

Arrangør av pilegrimsvandringen er Agder og Telemark bispedømme og Valle og Bykle sokneråd i samarbeid med Hovden Fjellstoge.

Mer info i brosjyre nedenfor.