Kandidater til bispedømmerådet

13.-14. september 2015 er det kirkevalg med blant annet valg av nytt bispedømmeråd. De som sitter i bispedømmerådet er samtidig medlemmer av Kirkemøtet, kirkens "storting". Her er en oversikt over kandidatene fra de to listene som stiller til valg.

Kandidatene til bispedømmerådsvalget i 2015: Foran f.v.: Kristian Edland, Gro Wernø, Tor Inge Aurebekk, Eva Marie Tokheim, Sissel Annette Marthinsen, Brynhild Berg, Kjetil Drangsholt, Karen Helene Bøhn Melhus, Bergit Haugland. 2. rekke: Anna Kile, Naja Amanda Lynge Møretrø, Rønnhaug Torvik, Vegard Heldal, Nils Ofstad, Solveig Nordkvist, Inger Nilsen Holen, Reidun Nevik Birkeland. Bakerste rekke: Nils Marius Justvik, Øivind Benestad, Emil Otto Syvertsen, Kai Steffen Østensen, Preben Grøtteland Jakobsen, Jan Olav Olsen, Vegar Bø Bahus. Stian Berg, Thore Westermoen, Jan Inge Tungesvik, Anne-Marie Wiland Lægdene, Per Gunnar Disch og Solveig Botnen Eide var ikke til stede da dette bildet ble tatt.

Det er i år to kandidatlister til valget av de 7 representantene for leke medlemmer i Agder og Telemark bispedømmeråd. Nominasjonskomiteens liste har 14 kandidater, mens Åpen folkekirkes liste har 16 kandidater.

I Agder og Telemark skal 4 personer velges direkte ved valget 13.-14. september, samtidig med kommune- og fylkestingsvalget. Ytterligere 3 personer velges som medlemmer av bispedømmerådet ved indirekte valg. Det betyr at menighetsrådene velger disse i løpet av november. I tillegg til dette er det egne valg på preste-representant og representant for kirkelige tilsatte.

Her er valglistene for leke medlemmer (klikk på lenken og deretter på navnet for presentasjon av kandidaten).