Vi var i alt 24 reisende inkludert en trivelig buss-sjåfør. Ved Værnes kirke ble vi møtt av guide som ga oss innblikk i både gammel og ny historie.

Etter deilig lunsj i Prestegården, fikk vi rusle rundt i den flotte hagen og se både kjente og ukjente vekster.


Her var også en benk å sitte på.

Hegra festning ga oss et spennende innblikk i hvordan nordmenn kjempet for land og folk, og hva de var villige til å ofre for et fritt fedreland.



Ersgard Gårdshotell var full av historie og god mat. En perfekt avslutning på en innholdsrik tur.


Takk til alle som bidro, og ikke minst til dere som ble med på turen.

