Bønn

Bønn i menigheten

Bønn

Om bønn

Grunnlaget for all bønn er at «Gud er her – Gud er overalt!» Gud møter meg der jeg er. Vi inviteres til:

VENNSKAP – Jesus sier i Joh 15, 15 «Jeg kaller dere venner.»  Vennen Peter var ofte impulsiv, og noen ganger tabber han seg ut. Men han tok det alltid opp med Jesus.

ÆRLIGHET – alt annet er nytteløst. «…vårt liv ligger åpent for Gud.» (2 Kor 5,11). Jesus spør Emmausvandrerne i Lukas 24,13ff: «Hva er det dere går og snakker så ivrig om?». Han ville at de skulle fortelle, ærlig. All sannhet er en kontaktflate med Gud, all løgn skiller oss fra Gud.

NÅDE – dette er plattformen for alt i den kristne tro, også samvær med Gud. Gud sier «Ta imot. Du har fått nåde.» Nåde er å være sett, avslørt og elsket.

OPPMERKSOMHET – Min oppmerksomhet er en nøkkel til at Gud skal få meg i tale og jeg skal fornemme Guds nærvær og hva han vil med mitt liv.

PRAKSIS – Det kan høres banalt ut, men be som du kan, ikke som du ikke kan. Og forakt ikke det lille, lite er uendelig mye mer enn ingenting.

 

Bønn i Oddernes

Det er flere arenaer for bønn i Oddernes. Bønn har sin plass i hver gudstjeneste, og mange bønner blir bedt rundt omkring i menigheten. Vi vil likevel trekke frem –

 … muligheten for KONKRET FORBØNN på 3G (kl 11.00 hver 3. søndag i måneden i Oddernes kirke) og på Thomasmessen (kl 20.00 hver 1. søndag i måneden sammen sted). Da kan den enkelte komme frem til alteret, og presten eller en annen fra menigheten vil be for deg.

BØNNEKRUKKEN, som settes frem på mange gudstjenester både i Oddernes og Justvik kirke. Når du legger en lapp med et bønnebehov i bønnekrukken, vil noen fra menigheten be de påfølgende ukene.

FORBØNNSTJENESTEN. Tirsdag til fredag sitter noen fra menigheten og ber en times tid for mennesker i menigheten og også for de bønnebehovene som er lagt i bønnekrukken.

 

 

Dele-knapper kan ikke vises uten at du samtykker til bruk av funksjonelle cookies. For å gjøre dette må du trykke på knappen helt nederst i venstre hjørne og marker sjekkboks for funksjonelle cookies og deretter klikke på \"Oppdater samtykke\". Evt. klikk på \"Godta alle cookies\" for å godta alle kategorier av cookies. Deretter må du laste siden på nytt.

Kontaktinformasjon for Oddernes kirke

Jegersbergveien 6,
4630 Kristiansand
Organisasjonsnr: 976 992 555
Kontonr: 3000 07 70090
Vipps: 11 66 43

Tlf: 38 19 68 00

Ved spørsmål om utleie av menighetshus: 917 93 239 (Thor Erling Holte)

eller 900 63 223 (menighetskontoret)

Kontortid: Tirsdag til fredag
kl. 10.00-14.00.

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"