Vi søker daglig leder i 100% stilling

Vi søker en handlekraftig og samlende leder som skal ha det daglige ansvaret for drift og utvikling av Bodø domkirke sokn. Dette innebærer et overordnet ansvar for personell, økonomi, aktivitet og HMS. Vi ønsker oss en trygg og tydelig leder som kan bygge team og inspirere menighetens ulike profesjoner, og aktivt bidra til godt samarbeid mellom ansatte og frivillige. Daglig leder må ha blikk for helhet og detaljer, ha evne til langsiktig planlegging, og til å ta ting på sparket. Stillingen er en fast 100% stilling med snarlig tiltredelse.

Foto: Den norske kirke/Torstein Kiserud. Bildet illustrerer en daglig leder i samtale med en av sine ansatte.

Bodø kirkelige fellesråd består av 7 sokn/menigheter i Bodø kommune. Vi har cirka 60 ansatte til sammen i fellesrådet. Daglig leder i Bodø domkirke sokn vil være 1 av til sammen 5 daglige ledere innen fellesrådets område og har kirkeverge som nærmeste overordnede.

Domkirken menighet er en aktiv sentrumsmenighet med et inkluderende gudstjenesteliv og en rik koraktivitet. Vi er en etterspurt konsertkirke, har jevnlig besøk av turister. Det er pr tiden 7 barnekor og 1 voksenkor knyttet til kirken. Staben består av 3 prester, 3 kantorer, musikkprodusent, troslærer, prosjektarbeider, diakon, menighetsarbeider, kirketjener, renholder og daglig leder.

Arbeidsoppgaver:

  •        Forberede saker til menighetsrådet og arbeidsutvalget, samt ta initiativ til å fremme saker og sørge for at vedtak blir fulgt opp. 
  •      Være pådriver for arbeidet med helhetlig menighetsplan. 
  •      Koordinere daglig drift av Bodø domkirke sokn. 
  •      Økonomiansvar for soknets virksomhet. 
  •      Personalansvar for fellesrådets tilsatte i soknet. 
  •      Daglig leder samarbeider med sokneprest og menighetsrådsleder om planlegging og gjennomføring av menighetens vedtatte mål og prioriteringer. I dialog med soknepresten sørge for at virksomheten er koordinert med prestetjenesten. 
  •      Ivareta administrative oppgaver som for eksempel utleie av lokaler, rapportering, innsamlings- og informasjonsarbeid. 
  •      Utvikle og drive planarbeid i samarbeid med de ulike faggruppene. 
  •      Skape og vedlikeholde gode samarbeidsrelasjoner internt og til eksterne samarbeidsparter. 
  •      Ansvar for kommunikasjon og informasjon gjennom menighetens nettside/sosiale medier. 
  •      Andre arbeidsoppgaver etter behov. Noe kvelds- og helgearbeid må påregnes.

Kvalifikasjoner:

  • Universitets-/høgskoleutdanning innen administrasjon, ledelse og økonomi.
  • Søkere med annen relevant utdanning og erfaring er også av interesse. Ved spesielt langvarig og relevant erfaring kan kravet om høyere utdanning fravikes. 
  • Erfaring fra saksbehandling, økonomistyring og personalledelse. 
  • Søker må være medlem av Den norske kirke og arbeide etter kirkens tros- og verdigrunnlag. 
  • Det er ønskelig med kunnskap om kulturlivet i kirken. 
  • Må være godt kjent med data som arbeidsverktøy. 
  • Må beherske norsk skriftlig og muntlig.

Det vil bli lagt stor vekt på personlig egnethet, herunder om vedkommende er:

  • God på å samarbeide med andre, og samtidig kan arbeide selvstendig. 
  • Ryddig og strukturert. 
  • Initiativrik og effektiv. 
  • God på å bygge gode relasjoner og fellesskap

Vi tilbyr:

  •           Spennende og allsidige arbeidsoppgaver. 
  •       Lønn etter avtale/kvalifikasjoner i henhold til KAs tariff som daglig leder i stillingskode 5241. 
  •       Fleksibel arbeidstid. 
  •       God pensjonsordning.

Spørsmål om stillingen kan rettes til kirkeverge Tom Solli, telefon 977 55 900.

For stillingen gjelder de regler som fremgår av lover, reglement og gjeldende tariffavtale. Vi oppfordrer interesserte til å søke uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller kulturell bakgrunn. Ved førstegangsansettelse gjelder en prøvetid på 6 måneder. Søkerne gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om å få søknaden unntatt offentlighet, jfr. Offentlighetslovens § 25.

Dokumentasjon på utdanning og praksis skal ikke sendes inn, men legges frem i forbindelse med intervju. Søkerne bes oppgi minst to referansepersoner.

Søknadsfrist via vårt elektroniske søknadsverktøy er 19.februar 2023.

Dele-knapper kan ikke vises uten at du samtykker til bruk av funksjonelle cookies. For å gjøre dette må du trykke på knappen helt nederst i venstre hjørne og marker sjekkboks for funksjonelle cookies og deretter klikke på \"Oppdater samtykke\". Evt. klikk på \"Godta alle cookies\" for å godta alle kategorier av cookies. Deretter må du laste siden på nytt.

Kontaktinformasjon for Bodø kirkelige fellesråd

Bodø kirkekontor ligger i 4.etg i Central Atrium i Dronningens gate 18 i Bodø.

Kontoradresse: 
4.etg i Central Atrium
Dronningens gate 18
8006 Bodø

Fakturaadresse:

Bodø kirkelige fellesråd
Dronningens gate 18
8006 Bodø
EHF/Org.nr.: 976 999 800
E-post: regnskap.bodo@kirken.no

Be om referanse fra den som bestiller:
Navn + hva det kjøpes inn til.

 

E-post: post.bodo@kirken.no. Telefon: 755 00 300 

Åpningstid kirkekontoret: 
man-fre 09.00 -14.30
Telefontid: man-fre 10.00 - 14.00
Lunsj mellom 11.00 og 11.30 (sentralbordet er da stengt)

Beklager, men vi kan ikke finne din posisjon pga instillingene i nettleseren din. Du må tillate autolokasjon for å kunne benytte denne funksjonaliteten:

Se instruksjoner for din nettlester under:

Internet explorer

Internet options / Privacy / Location / klikk på "Clear sites"

Chrome

Settings / Advanced / Priacy and security / Content settings / Location -> Fjern "kirken.no" fra blokkert-lista

Firefox

Options / søk etter "location" / settings / Fjern "Kirken.no" fra blokkert

Safari

Settings for this website / Location -> "Allow"