Ås kirkelige fellesråd er service- og forvaltningsorgan for Den norske kirkes 3 sokn i Ås kommune. Kommunen har ca 20 000 innbyggere.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling knyttet opp mot gravplassforvaltningen
- Publikumsbetjening
- Saksbehandler for kirkevergen
- Stedfortreder for kirkevergen ved enkelte saksområder.
- Forefallende oppgaver tilknyttet kirkevergens administrasjon
Kvalifikasjonskrav:
- 3 års relevant utdanning på høgskole/universitetsnivå
- Ved spesielt relevant arbeidserfaring kan kravet om høyere utdanning fravikes
- Erfaring fra saksbehandling
- Erfaring fra arbeid der dialog med mennesker er viktig
- Erfaring med og kunnskap om Ecclesia gravplassystemer vil vektlegges
- Gode datakunnskaper
- Erfaring fra eller kjennskap til tilsvarende type arbeid vil være en fordel
Personlige egenskaper:
- Er målbevisst med gode gjennomføringsevner
- Har evne til å arbeide selvstendig, strukturert og i team
- Evne å ha en god og effektiv dialog med publikum og samarbeidspartnere.
- Innsikt i kirkelig og kommunal organisering og virksomhet vil bli tillagt vekt
- Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Særskilte krav
- Krav om medlemskap i Den norske kirke
Vi tilbyr deg:
- En spennende jobb i et godt arbeidsfellesskap
- Lønn etter utdanning og ansiennitet i henhold til gjeldende avtaleverk
- Offentlig tjenestepensjonsordning i KLP
Den som ansettes må ha førerkort av klasse B og disponere egen bil.
Ansettelse skjer forøvrig på de vilkår som framgår av lover, reglementer og tariffavtaler
Stillingen er ledig for ansettelse snarest.
Øvrige opplysninger gis av kirkeverge i Ås, mobil 986 09 010
Søknad sendes via e-post til kirkeverge Kristine Thorstvedt, kt676@kirken.no.
Søknadsfrist: 14.1.2021.