Gudstjenester i trosopplæringen

Alle gudstjenestene i Skøyen er for mennesker i alle aldre, men til noen gudstjenester sender vi ekstra invitasjoner til bestemte aldersgrupper i menigheten.

0 år:

Velkommen til å bli døpt! Det er åpent for dåp i de fleste gudstjenestene. Les mer.

1 år:

I januar har vi babysanggudstjeneste, hvor de sangene vi synger på sangstundene hver uke får en viktig plass i gudstjenesten. Barna som blir invitert får en babysang-cd i gave.

2-3 år:

Om høsten har vi en gudstjeneste med høsttakkefest. Det er en gudstjeneste som passer for småbarnsfamilier, der 2- og 3-åringene blir spesielt invitert. Der takker vi for alt det Gud gir oss. Etter gudstjenesten er det grønnsakssuppe.

4 år:

Om høsten er det gudstjeneste med utdeling av 4-årsbok. Amigos barnehage Skøyen kirke deltar i gudstjenesten. Barn danser, og det er et mylder av liv.

5 år:

På fastelavenssøndag feirer vi karnevalsgudstjeneste! 5-åringene får være med på litt mer enn bare gudstjenesten.

6 år:

Søndag før skolestart inviteres 6-åringene til å ta den nye skolesekken sin med seg i kirken for å feire og be for skolestarten. De får en 6-åringsbok i gave, som de kan putte i sekken og ta med seg hjem.

7 år:

Skaperverkets dager - blant annet en gudstjeneste med skaperverket som tema.

8 år:

Tårnagenthelg med tårnagentgudstjeneste.

9-10 år:

Danseverksted som leder fram mot dansegudstjeneste.

11 år:

Lys Våken - overnatting i kirken og gudstjeneste 1. søndag i advent.

12 år:

Vi gjør påskeaktiviteter sammen, synger om påske, og feirer Jesu oppstandelse på gudstjeneste i helgen etter påskeferien.

13-14 år:

Under utvikling

15 år:

Det året man fyller 15 år, er man konfirmant. Konfirmasjonstiden inneholder mange gudstjenester. Noen av dem lager konfirmantene selv og inviterer resten av menigheten. Andre gudstjenester er de medhjelpere på. Til slutt er det den store festdagen: Konfirmasjonsdagen, med høytidelig gudstjeneste med bønn for hver enkelt konfirmant.

Kontaktinformasjon for Skøyen menighet

Skøyen kirke ligger i Skøyenveien 43.
Inngang til kontorene og parkeringsplassen er på nedsiden av kirken, nederst i Guldbergsvei.

Kontoradresse:
Skøyenveien 43, 0375 Oslo