Parkeringen øst for kirken
Ny og utvidet parkeringsplass er nå ferdig opparbeidet. Der skal være plass til 14 biler.
Parkering i to rader
Det blir plass til ei rad med biler innerst mot steinmuren og ei rad ytterst mot asfaltert vei. Etter hvert vil hele plassen få asfalt og oppmerkede felter.
Vi må være nøye med å holde oss innenfor oppmerkede grenser, så vi ikke stenger veien til naboene og gangveien rundt Liantjønna.
Bildet under viser hvordan parkeringen er tenkt.
NB! Bildet er KI-generert - nærmest en slags "profeti"


Parkering ved Søm kirke:
P1 er den store plassen foran kirken.
P2 er plassen på baksiden (østsiden). Markeringen på bildet er ikke helt nøyaktig. Rett deg etter merking på plassen.
Er det fullt? Ikke sett bilen utenfor opmerket plass tilhørende Søm kirke, men finn annet sted å parkere. I helgene er det oftest god plass ved skolene i nærheten.

Kirkens parkering er tydelig merket. "Vill" parkering i nærheten ønsker vi ikke.
Og husk at plassen kun er for besøkende til Søm kirke.
