En festdag

Konfirmasjonsdagen er en festdag for konfirmanten, familien og menigheten. Den markerer avslutningen på konfirmasjonstiden.

I Den norske kirke er konfirmasjonshandlingen en forbønnshandling hvor vi ber Gud om å velsigne og å styrke hver enkelt konfirmant.
Konfirmasjonsgudstjenesten er høytidelig. Alle konfirmantene kneler ved alterringen der presten eller konfirmantlæreren ber for den enkelte. Konfirmasjonen er et sted der det blir understreket at alle mennesker er like verdifulle Guds øyne.

Bibelen forteller at dåpen er Guds gave til oss. Dåpen er et synlig tegn på Guds kjærlighet, og at den døpte er en del av kirken.
Ordet konfirmere betyr bekrefte eller styrke. Konfirmasjonen forutsetter ingen bekreftelse fra konfirmanten, det er Gud som bekrefter sine løfter slik de ble gitt ved dåpen.

Noen steder er konfirmasjonen om våren, andre steder om høsten og noen steder har man mulighet til å velge.

Alle menigheter har påmelding til konfirmasjon. Informasjon om tidspunkt for dette kommer direkte fra menighetskontoret.

Kontaktinformasjon for Uranienborg menighet

Uranienborg kirke ligger på Uranienborghøyden rett bak Slottet. Ta 11-trikken fra Majorstua eller Kjelsås og gå av på Briskeby. Kirken ligger rett ved skolen.

Gavebidrag til menighetens arbeid:
Orgnr. 971.514.361
Kontonummer: 1600.21.66066