Fagseminar om nye personvernregler

EUs forordning for personvern blir norsk lov 25. mai 2018. Det betyr at vi får nye regler for personvern i Norge. Det nye regelverket gir virksomheter nye plikter og enkeltpersoner nye rettigheter.

Fagseminar om nye personvernregler

GDPR

Generald Data Protection Regulation - GDPR er en forkortelse de fleste virksomheter må lære seg innen rimelig tid. Dette vil i motsetning til de fleste andre større såkalte «compliance» regelverk gi konsekvenser for absolutt alle virksomheter som samler og lagrer personopplysninger. Og det er en forordning som vil gi bøter hvis den ikke etterleves. Som følge av at Den norske kirke består av flere selvstendige rettsubjekter som alle samler og lagrer personopplysinger, berører dette regelverket alle fellesrådene og ikke bare Rettsubjektet Den norske kirke.

Foredragsholdere

Advokat Arve Føyen fra Føyen Torkildsen og sjefsrådgiver Trond Ericson fra Devoteam Fornebu Consulting vil presentere og forklare hovedpunktene i personvernforordningen og viktige endringer i kravene til forsvarlig og lovlig behandling av personopplysninger.  Føyen er vurdert som en av Norges beste IKT jurister og vært sentralt i arbeidet med implementeringen av den nye forordningen i norsk rett. Ericson har lang erfaring som IKT rådgiver, spesielt innen sikkerhet. Ericson har vært med å utarbeide sikkerpolicy for Dnk.

Arve Foyen

Arve Føyen

Trond Ericson

Avdelingsleder Ole Inge Bekkelund fra Kirkerådet vil delta og gi en oppdatering på de områder som Kirkerådet har et særskilt fokus på.

Tid og sted

Fredag 13. oktober 12-14. Møterom Agder og Bjørgvin, Kirkens hus, Rådhusgaten 1, Oslo

Målgruppe

Kirkeverger, ledere og rådgivere som har ansvar for håndtering av personinformasjon og/eller IKT systemer. Arrangmentet er for ansatte i Dnk og/eller ansatte i enheter som har drift hos Kirkepartner.

Pris

Gratis for ansatte i fellesråd/organisasjoner som er medeiere i Den norske kirkes felles IKT selskap: Kirkepartner og/eller er drifstkunde hos Kirkepartner.

For ansatte fra øvrige enheter er det en deltageravgift på 500 kr per deltager (påmelding før 1. oktober). Deretter kr 1000 per deltager. Kontakt KA for kjøp av aksje i Kirkepartner.

Web-streaming

Fagseminaret vil være tilgjengelig på webstreaming for ansatte i fellesråd og bispedømmekontorer utenfor Osloregioenen som er medeiere i Kirkepartner og/eller er driftskunde hos Kirkepartner. Oppgi ved påmelding om en ønsker å få tilsendt link på epost til dette.

Kontaktinformasjon for Kirkepartner

Besøksadresse: