Endringer i aktivitet til over påske

Regjeringen har innført strengere coronatiltak i Viken, og vi har dessverre måtte avlyse alle arrangementer i kirkene i Kongsberg og Sandsvær frem t.o.m. 14. april, med unntak av gravferd og vielser.

Endringer i aktivitet til over påske

Ved begravelser/bisettelser er det tillatt med inntil 30 deltakere når alle deltakere har faste, tilviste plasser. Ved allsang må det være 2 meter mellom hver deltaker/kohort.

Ved vielser er det kun tillatt at brudeparet, vigsler og 2 vitner er til stede.

Det er ikke tillatt med fritidsaktiviteter for barn, unge og voksne, dette betyr at alle fysisk konfirmasjonsundervisning, kor og orgelelever dessverre utgår i denne perioden. Evt. digitale alternativ avtales. Babysang og den planlagte påskevandringen for 7-åringer som vi har invitert til, kan beklagligvis heller ikke gjennomføres.

Kirken tilbyr samtaler, bønn og lystenning for enkeltpersoner - klikk her om du trenger noen å snakke med.

Kirkekontorene

Våre ansatte jobber fra hjemmekontor og kirkekontoret i Kongsberg og Sandsvær er stengt for besøkende, men vi bistår gjerne via telefon eller epost. Se mer info på Kongsberg Kirkekontor og Sandsvær Kirkekontor.

Link til detaljert info fra regjeringen

Link til smittevernveileder for Den norske kirke